اداره امور مالیاتی زیر نظر رئیس کل سازمان که معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز می باشد فعالیت  می نمایید.رئیس کل سازمان امور مالیاتی بالاترین مقام اجرایی اداره میباشد. که بنا به پیشنهاد وزیر ام

اداره امور مالیاتی زیر نظر رئیس کل سازمان که معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز می باشد فعالیت  می نمایید.رئیس کل سازمان امور مالیاتی بالاترین مقام اجرایی اداره میباشد. که بنا به پیشنهاد وزیر ام

مشاوره مالیاتی تهران

مشاوره مالیاتی تهران


اداره امور مالیاتی زیر نظر رئیس کل سازمان که معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز می باشد فعالیت  می نمایید.رئیس کل سازمان امور مالیاتی بالاترین مقام اجرایی اداره میباشد. که بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصاد و دارایی و تائید هیات وزیران و حکم وزیر به این سمت منصوب می گردد. معاونان سازمان نیز به پیشنهاد رئیس سازمان و تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی و با حکم رئیس کل سازمان منصوب می شود.شورای عالی مالیاتی ، هیات عالی انتظامی مالیاتی، دادستان انتظامی مالیاتی و هیات رسیدگی به تخلفات اداری برخی از ارکان اداره امور مالیاتی میباشند.

 

اداره امور مالیاتی کشور به موجب ماده ۵۹ قانون برنامه سوم، درسال ۱۳۸۰ تشکیل و نمودار تشکیلاتی آن در بخش ستاد سازمان در اوایل سال ۱۳۸۱ و تشکیلات ادارات کل امور مالیاتی استانها به تأیید سازمان مدیریت وبرنامه ریزی رسید. با تشکیل اداره امور مالیاتی، بودجه این اداره از وزارت امور اقتصادی و دارایی تفکیک شد و در حال حاضر با خرید ساختمان جدید در حال انتزاع نهایی از وزارت امور اقتصادی و دارایی است و  هم اینکه با انتصاب مدیران کل امورمالیاتی، تشکیلات ادارات کل مالیاتی در حال استقرار میباشد.

 

تعریف کلی مالیات عبارت است از:

 پیش پرداختی است که افراد برای استفاده از خدمات عمومی میپردازند. پرودون  در کتاب تئوری مالیات در تعریف مالیات می گوید:همان طور که بین اشخاص مبادله خدمات انجام می گردد مالیات قیمت خدمات ارائه شده است. اگر بخواهیم تعریف جامع از مالیات ارائه دهیم چنین می توان بیان داشت: مالیات عبارت است از برداشت قسمتی از دارایی یا درآمد افراد بر حسب توانایی پرداخت آنها که برای تامین مخارج عمومی به کار میرود.

 

وظایف اداره مالیات:

 

۱-ادارات کل مالیاتی موظفند فرمهای هویتی اشخاص حقیقی و حقوقی را به تعداد مورد نیاز تکثیر و جهت تکمیل آن در اختیار حوزه مالیاتی بگزارند . قابل ذکر است فقط اشحاصی که فاقد شماره اقتصادی هستند فرم هویتی مربوطه را از حوزه مالیاتی دریافت می دارند.

 

۲-ادارات کل مالیاتی موظفند آخرین دستور العمل اجرایی موضوع ماده ۸۵ قانون در وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین بشماره ۲۱۵۶۷ ، ۲۸/۶/۷۵ را تکثیر و در معرض رویت مؤدیان مالیاتی نصب کنند.

 

همانطور که میدانید یکی از مهمترین وظیفه های ادارات مالیاتی دریافت اظهارنامه های مالیاتی از مودیان مالیاتی در پایان سال مالیاتی و تعیین میزان مالیات  پرداختی مودیان از مهمترین وظایف اداره امور مالیاتی میباشد.

 

 




نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : مالیات , اداره مالیات , اظهارنامه مالیاتی , سازمان امور مالیاتی ,
بازدید : 112
تاریخ : شنبه 24 اسفند 1398 زمان : 11:13 | نویسنده : مشاوره مالیاتی تهران | نظرات (0)

کد امنیتی رفرش