مالیات‌،  بهای خدمات دولت بوده و مردم مکلف به پرداخت آن میباشند. بعضی از دولت‌ها به درآمدهای سهل‌الوصول نظیر درآمدهای نفتی متکی هستند، عوارض گمرکی به ارتباط دولت و مردم در بعضی از

مالیات‌،  بهای خدمات دولت بوده و مردم مکلف به پرداخت آن میباشند. بعضی از دولت‌ها به درآمدهای سهل‌الوصول نظیر درآمدهای نفتی متکی هستند، عوارض گمرکی به ارتباط دولت و مردم در بعضی از

مشاوره مالیاتی تهران

مشاوره مالیاتی تهران


مالیات‌،  بهای خدمات دولت بوده و مردم مکلف به پرداخت آن میباشند. بعضی از دولت‌ها به درآمدهای سهل‌الوصول نظیر درآمدهای نفتی متکی هستند، عوارض گمرکی به ارتباط دولت و مردم در بعضی از امور ضربات بسیاری زده است؛ به‌صورتی که دولت‌ها می‌توانند بدون توجه به نیاز و تقاضای مردم روزبه‌روز بزرگ‌تر و ناکارآمدتر شوند. واضح است که در این شرایط مالیات کارکرد مناسب خود را از دست خواهد داد و خود را با پیکره‌ی بیمار اقتصاد هماهنگ می‌کند ولی میتوان با اصلاحات ساختاری در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی می‌توان کارکرد مالیات در جامعه را اصلاح کرد و مردم را به پرداخت مالیات تشویق کرد. اظهارنامه مالیاتی یکی از روش های موثر دولت ها برای تشویق مردم به پرداخت مالیات میباشد.

 

اظهارنامه مالیاتی چیست؟

اضهارنامه مالیاتی  ،کارنامه یا تراز مالی میباشد که همه ساله، اشخاص حقیقی و حقوقی که مالیات شامل کسب وکار آنها میشود، به منظور محاسبه مالیات خود،  به سازمان مالیاتی تقدیم می نمایند و اکنون، با خود اظهاری الکترونیکی، فرآیند ها تحت سامانه متمرکز انجام می پذیرد و افراد حقیقی و حقوقی موظفند طی تاریخی که توسط اداره مالیات و دارایی کشور اعلام میشود اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنند.مودیان مشمول پرداخت مالیات موظف اند که سالانه اطلاعات سال مالی شرکت یا موسسه خود را که شامل میزان سود و زیان آن میباشد را اظهار نمایند. در حالت خوداظهاری مودیانی که موظف به پرداخت مالیات میباشند باید اطلاعات درآمدی خود را با ثبت‌نام در سامانه مالیاتی، ثبت و اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال نمایند. این مودیان علاوه بر ثبت میزان سود، مبلغ مالیاتی که باید پرداخت نمایند را نیز تعیین می کنند همچنین موظف میباشند که اطلاعات خود را به صورت واضح برای اداره امور مالیاتی ارسال کنند.مامورین اداره مالیات اطلاعات ارسالی توسط مودیان را بررسی و در صورت نداشتن تخلف، میزان مبلغ اعلامی توسط مودیان را تایید می نمایند که در این صورت مودیان موظف به پرداخت مبلغ تایید شده هستند. و اگر به صورت عمدی در آن باز زمانی مشخص اظهار نامه مالیاتی خود را ارئه نکنند مشمول جرایم سنگینی میشوند.

 

آنچه در پرداخت مالیات اهمیت دارد این است که ،سال مالیاتی را بدانید. سال مالیاتی، یک سال  شمسی است که از 1 فروردین آغاز و تا 29 اسفند ادامه می یابد. اگر شخص حقوقی میباشید که سال مالی آن به موجب اساس نامه با سال مالیاتی تطبیق نمی کند، درآمد سال مالی آن ها به جای سال مالیاتی،  مبنای محاسبه ممیزان اداره دارایی قرار خواهد گرفت و مشکلی پیش نمیاید.

 

 





نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : مالیات , اظهارتمامه مالیاتی , مشاوره مالیاتی , مالیات بر ارزش افزوده ,
بازدید : 125
تاریخ : یکشنبه 11 اسفند 1398 زمان : 11:18 | نویسنده : مشاوره مالیاتی تهران | نظرات (0)

کد امنیتی رفرش