مالیات وجعی میباشد که دولت ها از افراد حقیقی و حقوقی  در یافت مینمایند تا خدمات بهتری ارائه دهند. بیشتر مردم نسبت به مالیات حس خوبی ندارند و برخی هم با سرپیچی از مقررات تلاش می کنند تا از پر

مالیات وجعی میباشد که دولت ها از افراد حقیقی و حقوقی  در یافت مینمایند تا خدمات بهتری ارائه دهند. بیشتر مردم نسبت به مالیات حس خوبی ندارند و برخی هم با سرپیچی از مقررات تلاش می کنند تا از پر

مشاوره مالیاتی تهران

مشاوره مالیاتی تهران


مالیات وجعی میباشد که دولت ها از افراد حقیقی و حقوقی  در یافت مینمایند تا خدمات بهتری ارائه دهند. بیشتر مردم نسبت به مالیات حس خوبی ندارند و برخی هم با سرپیچی از مقررات تلاش می کنند تا از پرداخت مالیات ها سرباز بزنند.مشاوره در هر امری کارساز است و می تواند به پرداخت کنندگان مالیات کمک بسیاری کند.

 

مالیات مشاغل

 به درآمدی که شخص حقیقی از طریق اشتغال به مشاغل یا به عناوین دیگر غیر از موارد مذکور در سایر فصل های این قانون در ایران تحصیل کند پس از کسر کسور معافیت های مقرر در این قانون مشمول مالیات بر درآمد مشاغل می باشد. گفته میشود.

 

 

افرادی که اصطلاحاً به آن‌ها کسبه، اصناف، پیشه وران، صنعت‌گران گفته می‌شود و یا سایر افرادی که به صورت شخص حقوقی بابت درآمد حاصل از اشتغال به مشاغل آزاد و به‌طور انفرادی یا با مشارکت‌های مدنی پرداخت می‌نمایند، کسبه، اصناف، پیشه وران، صاحبان حرف، صاحبان کارخانه ها، کارگاه های تولیدی و سایر افرادی که به صورت شخص حقیقی از طریق مشاغل آزاد کسب درآمد می کنند و یا به طور انفرادی مشارکت مدنی دارند یا به عناوین دیگری غیر از موارد مذکور در سایر فصل های قانون مالیات های مستقیم در ایران درآمدی تحصیل کنند، مشمول مالیات بر درآمد مشاغل هستند.

 نحوه محاسبه مالیات مشاغل به شرح ذیل میباشد:

 نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه‌ای می‌باشد به شرح زیر است : 1-تا میزان پانصد میلیون (500,000,000) ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ پانزده درصد (15%) 2-نسبت به مازاد پانصد میلیون (500,000,000) ریال تا میزان یک میلیارد (1,000,000,0000) ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ بیست درصد (20%) 3- نسبت به مازاد یک میلیارد.

 

مشاوران مالیاتی به مودیان کمک می کنند تا با قوانین مالیاتی بیشتر آشنا شوند. مودیان مالیاتی همیشه بر این باورند که مالیاتی که برای آنها تعیین  می شود، بیش از سهم واقعی آنهاست.اگر شما هم از این دسته افراد هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به مشاوران مالیاتی مراجعه نمایید. تا خیال شما از این بابت آسوده گردد.

 

 

 

 




نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : مالیات مشاغل , مشاوره مالیات , مالیات بر در آمد ,
بازدید : 113
تاریخ : جمعه 06 تیر 1399 زمان : 10:39 | نویسنده : مشاوره مالیاتی تهران | نظرات (1)
این نظر توسط خرید موزر اصل در تاریخ 1400/12/22 و 23:24 دقیقه ارسال شده است

خرید موزر اصل , خرید اینترنتی موزر , ماشین اصلاح موزر , ریش تراش موزر , قیمت موزر جهت دریافت و سفارش موزر با شماره های
09104444732 یا 09334444732 تماس بگیرید


کد امنیتی رفرش